Samstag, 20. Februar 2010

Deponie (Mitte)

Her den anden dag skulle jeg mødes med en veninde, vi kom begge direkte fra arbejdet og blev enige om at mødes i Mitte. Jeg er normalt ikke den der opsøger "turist-restauranter" men vi tog hen til Deponie i nærheden af s-banestationen Friedrichstrasse.
Deponie ligge i hvælvingerne af s-banen i Georgenstr. 5 ca 5 min fra s-banen Friedrichstrasse. Restauranten er rimelig stor fordelt på to rum, i det bagerste er der, efter min smag for meget larm når der sidder en del mennesker - vi foretrak at sidde i rummet med baren. Bordene er placeret ret tæt men det var ok - vi hørte ikke hvad de snakkede om ved nabobordet!

Spisekortet byder på tyske (berlinske) retter til meget rimelige priser. Der er en "Dagens Ret" for ca 5,- EUR. Der er godt besøgt og jeg tror de fleste er turister...
Servicen var ok men ikke så flink, men det var vel fordi der var rimelig stress p.g.a. de mange gæster.
Der er brunch hver søndag (med Jazzmusik) og det koster 8,- EUR

Vi havde en god aften i Deponie og hvis man nu er i Friedrichstrasse på shoppingtur kan man godt slå en tur forbi.

Die Deponie Nr. 3
Georgenstr. 5
10117 Berlin


Ma-Fr fra 9:00
Lø-Sø fra 10.00

Website
Bykort

Keine Kommentare: