Sonntag, 21. Februar 2010

Cafe V (Kreuzberg)

Da jeg med venner havde aftalt at vi skulle i byen i Kreuzberg bestemte vi os for at mødes lidt tidligere og gå ud at spise først. Blandt vennerne er der et par som kun spiser vegetarisk så det var ret indlysende at vi skulle finde en cafe/restaurant som havde et rimeligt udvalg af kødløse retter (og dermed mener jeg ikke salater).
Cafe V (V står for vegetarisk) besøgte jeg ganske ofte i de første år i Berlin, jeg har ikke været der i ca 9 år - men den eksisterer da endnu!
Indretningen har ikke ændret sig i de år jeg "har været væk" - jo der er sikkert blevet malet :o)
Der er både borde hvor man kan sidde 10-12 mennesker og to-mands borde. Hvis Cafeen er godt besøgt kan det godt blive ret støjende, men det er for det meste lørdag aften efter kl 21:00.

Spisekortet byder på mange forskellige retter (også en del vegane) som fx. humus med rucola eller pizza med rucola og vegan ost. Der er også et par fiskeretter på kortet. Hvis man vil spise vegetarisk så er Cafe V et must!
Servicen er ok - ikke super hurtig, men venlig med et smil på læben.

Cafe V er også en cafe og om somren kan man sidde i solen udenfor uden alt for støjende biler.

Cafe V
Lausitzer Platz 12
10997 Berlin

Dagligt 10-24

Bykort

Keine Kommentare: