Mittwoch, 27. Januar 2010

Galleri Heike Arndt (Friedrichshain)

Via den danske club i Berlin havde jeg læste at Galleri Heike Arndt laver noget der kaldes "Meeting Point" for danskere i Berlin - den 1. onsdag i måneden finder det sted i galleriet. Det er rimelig nyt så det blilver spændende at se om det bliver brugt af danskere i Berlin.

Jeg tog til galleriet for at se og høre lidt om ideen. Jeg var der ikke den 1. ondag i måneden, så der var ingen andre danskere end mig. Jeg blev mødt med smil og følte mig med det samme godt tilpas, fik en kop te og en snak med de to danske pratikanter der er med til at drive galleriet, desuden var Bärbel Arndt (Heikes Søster) tilstede. Vi fik en snak om konceptet for galleriet der vil vise skandinaviske kunstnere og er igang med at opbygge et netværk omkring dette.
Da jeg bladrede i gæstebogen kunn jeg se at en del danskere allerede havde fundet vejen derhen. Voigtstrasse er nok en god adresse for galleriet og når men kommer langs fortorvet ser man også straks det danske flag.
Jeg ser frem til at komme til "Meeting Point" og møde andre danskere og selvfølgelig se hvilke kunstnere der i fremtiden vises hos Galleri Heike Arndt.

Galleri Heike Arndt
Voigtstr.12
10247 Berlin
Tir-Lø 11-19 (eller efter aftale)

Website
Meeting Point
Bykort

Keine Kommentare: