Montag, 21. März 2011

Orte die gut tun. Udstilling i Parochialkirche

I Parochialkirche ikke langt fra Alexander Platz er der en udstilling lige nu og gravsteder. Udstillingen tager udgangspunkt i vores begravelseskultur og hvordan den har ændret sig de sidste 10 år. Der vises forskellige gravpladser og gravstene.
I Tyskland er tendensen i retning urnegravsted og anonymt ret stor, desuden prøver man at lave et gravsted som er vedligeholdelses frit.
Der er ret smukke ideer og meget enkle minimalistiske gravstene.
Udstillingen er vellykket og sætter noget igang hos en selv...
Udstillingen varer indtil den 4. april

Parochialkirche
Klosterstraße 67
10179 Berlin

Ma – Fr 11 – 17
Lø – Sø 10 – 18

Bykort

2 Kommentare:

MichellesModeslam hat gesagt…

Hej :-)
Jeg skal snart til Berlin, og er en ung dame på 20 år - er der noget du vil anbefale mig at se?

Jeg skal bo i Kurfürstendamm - har kigget lidt på din blog, men ville lige høre dig ad om du har nogle forslag da det hele jo ikke er relevant for mig og heller ikke kan nås, da jeg kun er der i 2-3 dage desværre.

VH Michelle

berlinblog hat gesagt…

Hmm lidt svært at sige, det kommer an på hvad der interesserer dig!
Fx. er holocaustmindesmærket er særdeles interessant.
Hvis vejret er godt tag en tur op i fjernsynstårnet - udsigten er forrygende...:)