Sonntag, 9. Juni 2013

Standbar mm.

Efter en meget lang og grå vinter lokker vejret til udendørsaktiviteter. I flerer år har Berlin haft sine strandbarer og andre gode stedet ved vandet og i år går det igen løs.
Mine favoritter, jeg må dog tilstå at jeg ikke har været overalt men der er dog barer og steder som bare er et must.

Capital Beach ( ved Hauptbahnhof)
Her kommer en del turister men den har et speciel flair i nærheden af hovedbanegården mit i storbyen.
Liggestole og lidt karibisk flair somm med et udvalg af ca 60 cocktails - det er da til at holde ud!

Strandbar Mitte
Med en udsigt til Bodemuseum og lidt italiensk flair

Freischwimmer
Husbådsatmosfære og et dejligt sted i Kreuzberg

Spreeterrassen im Radialsystem (Friedrichshain)
Dejlig terrasse lige ud til Spree men en perfekt udsigt helt til Alexanderplatz

Golgatha (Schöneberg)
Jeg ved ikke om det ikke er en af de ældste biergarten i Berlin, den er i hvert fald hyggelig og altid et besøg værd

Schleusenkrug (ved Zoo)
Altid mange gæster - selvbetjening

Sarah Wiener im Hamburger Bahnhof
Sarah Wiener en en kendt kok i Tyskland, gastronomi på højt niveau (økoligisk). Man sidder dejligt udenfor.

Keine Kommentare: