Sonntag, 31. Juli 2011

Tibethaus ( Kreuzberg)

Tibethaus i Kreuzberg er ikke en restaurant man lige får øje på, den er meget lille og ligger i Zossenerstr. ikke langt fra U Gneiseneustr ( U7). Som navnet fortæller er der her tibetanske og nepalesiske retter på spisekortet ( jeg har ikke været i Nepal eller Tibet så jeg ved ikke om det virkelig er autentiske retter).
Som sagt er restauranten meget lille og stole og borde står tæt! Jeg tror ikke man skal kigge for meget på indrettningen for det er lidt smagsløst, MEN maden er simpelthen god.
Jeg fik en Momo-ret (fyldte pasta) med spinat og ost dertil dips med tomat/koriander og jordnødder,det smagte fremragende.
Man kan kigge på at maden bliver lavet mens man venter. Den aften jeg var der var der rimeligt mange amerikanere....alt i alt er det vel et sted der kommer mange turister.
Det skal lige nævnes at det ikke er et sted hvor man kan sidde i flerer timer og snakke efter at have spist.
Priserne ligger fra ca 3,50 EUR til 10,- EUR for de forskellige retter, hvilket er helt ok.
Personalet er måske ikke helt så opmærksomme som man godt kunne tænke sig men det er ok.

Tibethaus
Zossener Straße 19
10961 Berlin

Dagligt 12-24

Bykort

Keine Kommentare: