Montag, 10. Januar 2011

Satyam - vegetarisk restaurant (Charlottenburg)

Jeg stod her forleden og skulle ud at spise vegetarisk - det var mig der skulle bestemme restauranten! I Berlin kan man jo spise vegetarisk en hel del steder efterhånden, men jeg havde ikke lyst til at skulle køre igennem hele Berlin så jeg besluttede at det skulle være Satyam i Goethestrasse i Charlottenburg.
Satyam har eksisteret siden 1989 og en velkendet adresse for "berlinere" hvis det skal være vegetarisk.
Alt bliver frisk tilberedt og på spisekortet findes der ikke fisk som hos nogle vegetariske restauranter. Maden indeholder heller ingen æg, den indiske Panir-ost bliver fremstillet i køkkenet og man benytter økologiske råvarer.
Spisekortet indeholder noget så usædvanligt som retter specielt til Pitta/Varta og Kapha - hvis det siger jer noget? Hvis man har beskæftiget sig med Ayurveda ved man hvad det drejer sig om.
Kigger man nærmere i spisekortet finder man ved retterne et V eller (V). V betyder at retten er vegan og (V) betyder at retten, kan hvis man ønsker det tilberedes vegan.

Priserne er rimelige for en hovedret - max. ca 7,00 EUR
Portionerne er ok, men ikke helt så store. Har man stor appetit skal man måske nok bestille en suppe eller en salat og en hovedret, eller en hovedret og en dessert.

Det eneste jeg synes er lidt irriterende er at bordene står rimeligt tæt og da jeg var der var der kun en til at betjene gæsterne, det var for lidt en lørdag aften. Ellers er lokalet rummeligt og hyggeligt indrettet.

Forøvrigt er der Brunch hver søndag fra kl 11:00 til 20:00

Satyam
Goethestr. 5
10623 Berlin

11-24 dagligt

Website
Bykort

Keine Kommentare: